Sunday, February 20, 2011

Pak Lah rasmi msyrt PiBG je??

Berita Harian Online | Kerajaan Pulau Pinang tidak perlu wujud portfolio hal ehwal bukan Islam

KEPALA BATAS: Bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi, berkata kerajaan DAP Pulau Pinang tidak perlu mewujudkan portfolio untuk menjaga hal ehwal bukan Islam kerana kerajaan pusat memang sentiasa menjaga kebajikan agama lain di negara ini.

Beliau berkata, kerajaan negeri pimpinan Lim Guan Eng juga tidak semestinya mengambil pendekatan mewujudkan portfolio berkenaan kerana Kerajaan Pusat memang memberi perhatian kepada penganut agama lain.
"Kerajaan Pusat juga tidak pernah mengenepikan sebarang aduan atau permintaan yang disampaikan oleh agama lain, jadi saya fikir tidak perlu apa-apa lagi institusi atau badan untuk beri perhatian kepada perkara itu (hal ehwal bukan Islam).
"Malaysia juga mengakui rakyatnya bukan semua menganuti agama Islam dan kerajaan sentiasa memberi perhatian hal-hal berkaitan agama lain, setakat ini sudah memadai untuk beri respon kepada sebarang masalah yan timbul," kata Abdullah yang juga Anggota Parlimen Kepala Batas kepada pemberita selepas merasmikan Mesyuarat Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) Sekolah Kebangsaan Kepala Batas di sini hari ini.

Rabu lalu, Lim yang juga Setiausaha Agong DAP mengumumkan penubuhan portfolio baru untuk menjaga hal ehwal bukan Islam yang akan bertanggungjawab ke atas perkara membabitkan agama Buddha, Taoisme, Kristian, Sikh dan Hindu.

Portfolio itu dipengerusikan oleh Lim sendiri sementara Timbalan Ketua Menteri II, P Ramasamy dilantik menjadi timbalannya. - BERNAMA

********************
P/S- standard aku je Mantan PM aku nie....siaaannnn ko...

4 comments:

wellbeing said...

Hi. I dont understand your language and idk for what is this blog. I have one question, is this Taj Mahal on picture in your home page?

Anonymous said...

Ola muito Interesante o seu blog!
ja estol te seguuido acesse o meu blog htttp://umcontadordehistoriasnet.blogspot.com
ou deiciona o meu msn designer_sousa@hotmail.com ate outra opotunidade parabéns pelo blog!

ASAZ said...

assalamualaikum , saya lg blogwalking singgah disini

shahanarashahin said...

Very nice. Don't forget me