Monday, January 5, 2009

Perlawanan Israel vs Palestin


Oohhh....tidak sensitif nyer aku...kini telah masuk 8 hari saudaraku di Palestin di bedil oleh puak Yahudi...alasan bedilan tersebut kerana mahu membalas serangan yang telah terlebih dahulu dilakukan oleh HAMAS...sehingga kini sudah mencecah 400 lebih saudaraku syahid...matinya dalam keadaan dan martabat yang tinggi disisi Allah SWT...

Kita di sini...atau lebih tepatnya aku...mungkin fokus ku adalah terarah kepada saingan EPL - Manchester United vs Chelsea atau kini kepada saingan Liga Super - Selangor belasah Kedah 4-1, pemain muda Perak menang!!!...

Tapi kita lupa kepada persaingan antara Israel vs Palestin!!!...Pertempuran antara Yahudi vs Muslimin!!!...itulah antara ingatan yang telah dilaungkan oleh khatib Jumaat di Masjid Kabir, Mafraq, Jordan pada tahun 2002...ingatan tersebut dilontarkan kepada kami ahli jemaah ketika ummat Islam seluruh dunia terarah ke negara Korea & Jepun...

Bagi menyempurnakan semangat asobiyyah dan fanatik kepada Ronaldo, Roberto Carlos, Rivaldo dan Ronaldinho...maka bermaharaja lelahlah 'Sharon' ketika itu meng'anjing' dan mem'babi'kan kaum muslimin.....

Masih terngiang2 telinga ku mengingati bait kata khatib Jumaat tersebut...telah hampir 7 thn kini...aku tersedar kembali ketika itu...alangkah malangnya aku kerana tidak prihatin kepada nasib saudaraku..yang hanya berjiran ketika itu...dialpakan dengan hanya sebijik bola!!...

Aku melangkah keluar menuju pintu masjid dengan penuh keinsafan...selangkah kakiku keluar dari masjid...lidahku mula bertutur kepada sahabat..."Lepas ni game sapa lawan sapa pulak???"...merujuk kembali kepada World Cup 2002 yg sedang rancak ....

Uuuhhhhh...malang bertimpa-timpa lagi buat diriku...baru saja diingatkan tadi...begitulah akuuu!!!..mungkin aku akan lebih beringat jika sebutir peluru Yahudi melekat ke dalam kepala otak aku kott atau kepala ku diketuk-ketuk lumat dengan senapang Yahudi!!!..kui..kui..kuii...

No comments: