Friday, February 20, 2009

Terkini!!!!...MB Haram BN786 Zambry Nak Guna Mimbar Masjid plak!!

SMS sensasi aku terima dari sahabat sekerja aku...SMS berbunyi:

"(Fwd SMS dr MB Haram Zamri kepada YB Najmudin dan YB Najmudin fwd kpda KPP .... dan KPP ..... fwd kpda PP ..... untuk tindakan)

SAYA CADANGKAN TEKS KHUTBAH JUMAAT MINGGU INI SELURUH MASJID DI NEGERI PERAK, KALAU DAPAT DIMASUKKAN ISU DAN JAWAPAN MENGENAI PEMBENTUKAN KERAJAAN BN YG SAH DAN IKRAR TAAT SETIA TUANKU....PERKARA INI PENTING BAGI MAKLUMAT KPD SEMUA GOLONGAN... Tkash Dato..
"


SMS nie aku terima 7.32.58pm - 20/02/2009 tadi...aku baru jer bukak dan baca sekitar 8.40 malam tadi...skang baru pkul 8.52 malam....kita perlu semak kebenarannya...kalo benar??!!amacam??...

Kalo benar...apa kes plak nie???...nak guna mimbar masjid plak nie??...kalo btul dipihak yg benar...gi ler naik mimbar!!!...gi ler ceramah sluruh plusuk kampung dalam negeri Perak nie!!!...

Awat??!!...dah takut sangat ker dengan cara dan kaedah yang digunakan YAB MB Nizar jelajah sluruh kampung perjelaskan masalah sebenar yang berlaku??!!!..

Dah terdesak sangat ler tu...sampai sanggup nak guna mimbar masjid untuk membetulkan segala kesilapan??!!...kalo nak berhujah kata hang sbg kjaan yang sah...kemukakan ler dalam persidangan dewan...

Opppsss!!!...dah diharamkan masuk dewan 18 bulan ruper nyer...tak per ler....time khutbah ler nak kemukakan hujjah sbg kjaan yang sah...mentang2 semua makmun ari tu jadi pendengar...tak leh nak berbalas hujjah...atau makmun jadi 'pak angguk' paham jer ari tu...

Memang dasar pengecutttt!!!!!

Nak suh org buat teks khutbah pun nak selindung sebalik institusi istana.....apa2 hal skang nie....asyik2 istana...lawan BN786...lawan istana....lawan Zambry...lawan istana...takut bertarung ker!!...

Pas tu...diperalatkan ler pegawai agama untuk buat teks khutbah bagi bacaan khatib2 di mimbar nanti...kalo rasa dipihak yang benar...atau rasa diri paling cerdik pandai dengan PhD yang ada...buat ler hujjah sendiri utk dapatkan sijil halal dari rakyat...

Ini satu ke hei lagi...digunakan nyer org Jabatan Agama plak???!!!...nak suh pegawai2 agama jadi barua dan balaci BN786 plak!!!...kalo tak pun...guna jer ler institusi mufti tu...yg korang BN786 anggap umpama 'Wali Allah' tuuuu.....rujuk sini..

Poooooraaaahhh Zambry 786!!!!....

Khusus kepada pegawai agama!!!..sila rujuk peristiwa ini...klik 1 & klik2....antara point penting nyer...

"Dalam satu kenyataan semalam, beliau berkata titah itu adalah selaras dengan pendirian bahawa masjid dan surau di Perak haruslah bebas daripada sebarang pengaruh politik kepartian."

6 comments:

Asrol Budi said...

dia dah takde modal dah.. Kan dah kena gantung.. so takde la tempat lain nak ngadu selain kat mimbar...

Anonymous said...

kalau ada juga ktuhbah sebegini, tok-tok khatib pun tumpang dapat sorang satu tahil dosa kering kerna sokong kerajaan haram.
jemaah pula, bangun ramai2, TAKBIR kuat2 tanpa henti2.
Kita tengok apa nak jadiiiii

algmen said...

ayoyo..dey. tambi...
itu mb hailam sudah manyak takut.
itu hailam mana ada berani..
itu hailam tunggu saja 3 bebas itu mau letak jawatan atau itu salah mahkamah sudah jatuh ia hukum salah.

ayoyo..

Anonymous said...

assalaamualaikum saudara,

first of all, saya ingin nyatakan di sini yg saya membangkang 100% cara peralihan kuasa di perak. namun, ingin saya memberi sedikit peringatan, sesama saudara seIslam:
dalam Islam, jika seseorang pemimpin itu berbuat salah, memang selayaknya kita menceritakan 'keburukannya' untuk pengetahuan semua, kerana beliau memimpin. NAMUN, saya fikir Islam tidak mengajar kita untuk mengutuk sifat semulajadi seseorang, lebih2 lg ttg keturunan atau bangsa mereka. ini yg mungkin kita selalu terlepas bila 'mengutuk' pemimpin.kepincangan yg berlaku,jgnlah kita salahkan warna kulit/bangsa beliau. saya tidak punyai hujah, tetapi saya rasa itu salah satu disiplin yg diterapkan oleh RasulUllah saw scr tak langsung kpd sahabat2 baginda, utk kita contohi. sekadar peringatan saudara Islam kpd saudara Islam yg lain. wAllahua'lam.

salam perjuangan.

SinaRRasuL said...

yup...memang itu displin nyer...t.kasih atas teguran dan keperihatinan tersbt...

sebenarnya..saya bercadang dan dlm proses utk menyiapkan penerangan tentang nombor 786....nantikan...

Harusini said...

aku buat fatwa kalau hari tu sapa2 pie sembahyang dah dengaq masjid tu ada khutbah pasai topic nie anda semua boleh 'lena' ataupon meninggalkan masjid tersebut dan pegi sembahyang masjid lain ataupon balik rumah sembahyang zohor...

sekian