Tuesday, December 16, 2008

Kenangan Silam Bersama Us.Lutfi

Jam sudah menunjukkan pukul 11.07 malam...aku memaksa diri meluangkan masa untuk mengimbas kembali kenangan2 silam...huhuhu...romantik ler plak...bukan ada adegan asmara dana pun...tapi teringat masa2 sebelum pengakhiran zaman bujang 'teruna sunti' Us.Lutfi dulu... ahaks... jangan marah eee Us.Lutfi...

Mana tak nyer...hari Ahad (14 Dis)...tengah malam pukul 11.03 malam...aku terima panggilan dari no.yang tak aku kenali...ku gagahi juga sahut panggilan misteri tersebut...manusia tersebut cuba bermain2 dengan nostalgia lama...aku masih blur jugak...

Aku cuba gabungkan nostalgia tersbt dgn suara 'buluh perindu' tersebut...hehehe...maka wal hasilnya...aku dapat cam manusia tersebut...satu org yang sangat aku segani dan sanjungi..Syeikhuna sahibus samahah ir. almarhum ...opssss...soli2...tersyasyulll...banyak benor 'laqob' nyer..Al-Fadhil Tuan Guru Ustaz Ahmad Lutfi Abdul Aziz...

Alhamdulillah...dapat jugak lepas rindu dengar suara...walaupun belum dapat bertentang mata sejak sekian lama...yakni dari tahun 2002...sudah lebih 6 tahun lebeyy...maka hampir setengah jam jugak ler bersembang...dari soal kerjaya, rakan2 dan anak2....tak dapat nak bayang ler plak kalo udah ketemu...

Bermula dari malam tersebut...malam semalam dan sehingga ler ke malam ini..aku cuba membelek2 koleksi album bersama tok guru...di sini aku titipkan bersama untuk tatapan bersama:
**Teringat sofa yang penuh 'mesra' pijat tu...waaaa!!!**


**Bersama 'bungkusan' yang amat berharga..nak hanyut kat Sg.Nil ke tu ustaz??!!**


**Apa ceghiter ler teman2 kite yang lain tu yer?? - masa raya 1421H**


**Penamat untuk satu permulaan**


Gambar terkini Al-Fadhil Tuan Guru Ustaz Ahmad Lutfi Abdul Aziz..untuk melempias rindu...huhuhu...


**Us.Lutfi & Zaujah kini berkhidmat di 'pasantren cinta'nya Maktab Mahmud, Pendang**


Insya Allah...bagi merealisasikan nostalgia lama...berkebetulan keadaan aku berada di persempadanan Kedah...pasti akan ku kerah tenaga us.lutfi untuk mencukur kepala aku sebagaimana dulu...hehehe...moga2 aku dapat ketemu insan bergelar sahabat yang sangat ku hormati ini....didoakan agar sahabat dikurniakan kesihatan yang baik dan bertambah rezeki bersama ahli keluarga...

Sahabat2 yang lain...jom layari blog ini untuk bersama Us.Lutfi, Kak.Su dan anak2 (Farhan,Hannan & Anis) atau keluarga 'Farhanis'...

No comments: