Tuesday, June 2, 2009

Aku 'sembah' jua makhluk ini...

Akhirnya...pada hari ini...aku 'sembah' jua makhluk Allah ini...aku terpaksa akur pada tugas...aku terpaksa menampilkan sikap profesionalisme dalam menjalankan segala arahan dan tugasan....walaupun berat dihati...tapi aku pasti tindakan ini ada asasnya...

Setelah 4 bulan aku mengelak diri utk 'mengamin'kan segala doa yg ditujukan khusus kepada makhluk Allah ini...tapi hari ini aku 'mengamin'kannya...dan pada hari ini jua...aku terpaksa 'mengadap' dan 'menyembah' makhluk Allah ini...walaupun ia hanya anak...tapi perasaan ralat tetap ada jugak...

Udah ler aku terpaksa menjaga segala adab dan protokol yang menyiksakan ini...dipanaskan lagi dengan pemerhatian aku terhadap gelagat 'barisan perampas'...kemudian dihangatkan hati aku kepada pihak penganjur yang langsung tidak prihatin terhadap rungutan kebanyakan pada tahun lepas...

Tahun ini masih juga terjadi!!!...diberikan nyer kepada aku dan 'barisan pasukan - seramai 16 sebelah'...dengan sampul surat berwarna pink berisi kertas A4 kosong!!!...sahabat2 bleh tengok ler hasil kerja pihak penganjur seperti gambar dibawah:-

Menggelegak hati aku....pihak penganjur kena belajar 'berbahasa' jika mahu orang lain 'berbudi'...kerana dengan 'berbahasa' akan menyejukkan jiwa dan perasaan insan...

Jika 'berbahasa' itu penuh dengan manis madu....akan mampu memikat jiwa2 insan utk terus menabur 'berbudi' itu dengan berlipat kali ganda...seterusnya pihak penganjur akan menuai hasil yang lumayan...dan meningkatkan imej institusi yang mengurus pungutan dan pengagihan zakat...

Apa2 jer lerrr.......asal korang bahgia...udah ler....

Sekian..WA...

No comments: