Friday, June 5, 2009

Melopeh den nak ke Riau....

Sekarang dah masuk bulan Jun...aku dah tekad...bila masuk bulan 6 nie...aku nak kurangkan segala aktiviti aku ke luar dari Pengkalan Hulu nie...tak kira apa2 aktiviti pun...samada program atau mesyuarat...jika boleh bior di Pengkalan Hulu nie jer...

Malah aku dah tawarkan dan menjemput kepada pihak atasan pengurusan aku...agar mengadakan segala aktiviti...terutamanya mesyuarat diadakan di pejabat aku...alhamdulillah... aku dah susun canteekkk semua nyer...antara yang dah aku susun:
  1. Msyrt J/K Baitulmal Daerah - 9hb Jun nie
  2. T/duga Guru Ta'mir Daerah Gerik & P.Hulu - 17 Jun
  3. Msyrt Penyelarasan Pentadbiran Zon Hulu Perak / K.Kangsar - 18 Jun (10 pg)
  4. Msyrt Persiapan Seminar PEWARAK - 18 Jun (2.30 ptg)
Antara aktiviti luar dari P.Hulu yg aku pilih dan perlu untuk dihadiri...antaranya:
  1. Mjls Penyampaian Bantuan Dermasiswa MAIPk - 2hb Jun - di Ipoh
  2. Wacana Ilmu - 11 - 12hb Jun - di Ipoh
  3. Hari Keluarga PPUP - 27hb Jun - di Pangkor
Tapi pagi tadi...aku terima panggilan istimewa dari 'my bos'...seseingat aku ler tak der lagi aku terima call dan bercakap dengan 'my bos' selama aku dah bekerja masuk tahun ke-5 nie...melainkan aku menelefon...

Tak kisah ler...dalam perbualan tersebut...'my bos' tanya aku..."enta ada kelapangan atau tidak 10 - 12hb Jun nie?"...aku soal balik..."ada apa pada tarikh tu dato'?"...jawabnya.."ada seminar di Riau"...spontan aku terus menjawab..."maaf dato', zaujah ana dah dekat ngan due nak lahir, dah dekat sangat...ana kena jaga"...terus 'my bos' memahaminya dan mengatakan akan cari orang lain...

Itulah antara alasan aku menolak tawaran yg percuma tersebut...mana tidak nyer..hari nie...kalo ikutkan 'estimated due date' (tarikh jangkaan) dari doktor...telah masuk 9 bulan 9 hari...ikutkan tarikh jangkaan doktor adalah 26hb Jun nie..silap2 haribulan...mahu 'si anak' aku tu terbit awal nak tengok aku...tak pasai dibuat nyer...

Lepas 10 minit dari tu...aku telepon rumah..mengkhabarkan berita tawaran nie ngan 'my lover'...terkejut gak aku...siap bg izin lagi untuk aku ke Riau...kenapa plak tolak tawaran tu cepat sgt...kenapa tak bincang dulu...dan suruh aku call segera 'my bos'...begitulah antara persoalan yang timbul dari 'my lover'...

Sebelum ini..segala aktiviti kerja aku...aku sering berbincang...untuk 'match' kan jadual aku ngan kegiatan rumah...agar tak serabut...tapi kali ini...tidak...kerana alasan2 seperti di atas...

Tanpa melengahkan masa...aku pun apa lagi...peluang semakin tipis...sesegera aku mendail ibupejabat utk bercakap ngan 'my bos'...dan bertanya tentang tawaran tersebut...samada dah diisikan atau belum...tapi malang...ia telah diisi dengan segera oleh 2 orang sahabat aku...

Nampaknya...mereka sepantas petir tidak melepaskan peluang keemasan ini...manakala aku...sedikit terasa ralat...tidak dapat ke sana...walaupun Riau bukanlah tempat yg asing bg aku...tapi itulah yang dikatakan tiada rezeki...mungkin jugak 'si anak' dalam kandungan tidak mengizinkan aku pergi kerana aku perlu menyambutnya...

Rupa nyer...inilah 'rezeki' yang paling tiada tolok-bandingnya untuk aku menyambutnya...terima kasih Ya Allah...abah doakan agar 'adik' dan ummi sihat dan selamat nanti...amin...abah dan abang Iman dalam keadaan 'sabar dalam tak sabar' menanti hari2 yang semakin menghampir...hehehe...

No comments: