Saturday, April 4, 2009

Pak Dol: Dah Bebas ISA...

Alhamdulillah...Pak Dol udah dibebaskan dari tahanan ISA...rakan senior seperjuangan masa belajar di Al al-Bayt Univ, Jordan dulu...kenalan aku ngan Pak Dol hanya sembang2 ringkas jer...biasa ler..antara senior dan junior...

Tapi...aku amat menghormatinya...kerana ia adalah pimpinan pelajar pada masa tu...tambahan ilmunya jugak penuh didada...

Aku hanya mengetahui Pak Dol...atau nama sebenarnya..Mohd Nazri Dollah...di'ISA'kan setelah mendapat mesej dari sahabat beliau...Us.Kamil Jaafar(rakan serumah aku dulu)..pada tahun lepas (29hb Okt 2008)...

Mesej tersebut masih dalam simpanan aku...
"Dah lebih 2 tahun..dia kena tangkap di Sabah..masa tu tengah berkhidmat di sana..ana (us.Kamil) pun tak tau tuduhan apa..isterinya org Filifin (Filipina), muslim Moro..masa kena tangkap ada berita dalam akhbar tapi tak de gambar.."


Belek punyer belek segala buku dan majalah terbitan masa di Jordan dulu..ternampak ler aku gambar Pak Dol...mungkin sahabat2 masih ingat...moga Pak Dol mampu menjalani kehidupan seperti biasa dan terus berdakwah untuk Islam...

Bagi aku...pembebasan ini biasa jer...sekadar untuk memikat...zaman Che'Det jd PM..dia bebaskan 21 tahanan ISA...masa Pak Lah naik jd PM...bebaskan Anwar dan tahanan zaman Che'Det...time Najib 'Mughallazoh' naik jd PM plak...bebas 13 orang nie...termasuk Pak Dol...inilah dinamakan tindakan populis...Jangan Terpedaya!!!

No comments: