Friday, May 8, 2009

"Bisikan DiRaja": Amat dicurigai....

**Ihsan mStar: Artikel penuh gambar ini...klik sini**

Sahabatku mengatakan "Tuanku RM menyatakan kepada DS Nizar bahawa baginda hendak bekerjasama dengan PR"...dengan spontan aku mengatakan..."jangan percaya dengan istana...sudah banyak kali istana mengecewakan...akibat kepatuhan kita kepada istana"...

Begitulah reaksi aku...walaupun aku tahu apa yg disuarakan oleh sahabatku itu merujuk kepada penjelasan DS Nizar ketika mengiringi Baginda Tuanku RM keluar... "saya iringi Tuanku keluar dan Tuanku mengatakan baginda mahu bekerja dengan Pakatan Rakyat."

Sebenarnya aku berasa kecewa...tapi kecewa aku diiringi dengan senjata ini...sahabatku hanya mampu tersenyum dengan respon spontan aku tersebut....setelah dari itu...ketika perjalanan pulang dalam kereta...aku terkenang akan perbualan aku dengan sahabat tersebut...

Tidak sepatutnya aku mencurigai akan titah Baginda Tuanku RM tersebut yang mahu bekerja dengan PR....tersirat yang dapat aku ambil dari titah tersebut amat jelas...antaranya:
  1. Tuanku RM mahu PR mentadbir negeri Perak pada masa akan datang...
  2. Tuanku RM mahu rakyat Perak selepas ini jika ada PRU13/PRK Perak...undilah PR..
Ayuh!!..umat Melayu khususnya.....realitikan titah hasrat Tuanku RM itu segera!!!...Tuanku RM telah memberi mesej dan isyarat yang jelas...masanya sudah tiba sekarang ini utk kita 'exploit' titah hasrat tersebut untuk memberi kefahaman kepada warga rakyat Perak untuk bersama dengan PR ketika ini dengan sesegera mungkin...

Maknanya..sapa tak nak bersama PR... mereka 'derhaka' akan titah hasrat Tuanku RM...jangan berlengah lagi!!!...

No comments: