Monday, May 4, 2009

Sebelum Mata Terlena

Sedang aku asyik mengemas akan segala nota pengajianku yang udah lama terperam...aku terjumpa akan bait lirik lagu 'Sebelum Mata Terlena'...nyanyian kump.Hijjaz...sedikit sebanyak ia mengganggu akan fikiranku di tengah malam ini..
**Tulisan tanganku pada 1998 agaknya**

Terganggu mengenangkan perjalanan hidup yang telah aku tempuhi...ia bukannya terganggu...tapi ia sebenarnya satu kewajipan diri...kewajipan utk bermuhasabah akan diri ini...

Mana pergi masa tafakur aku??? mana pergi masa utk aku bermuhasabah?? mana pergi masa malam aku?? mana pergi kesemuanya???....sudah pastilah ia adalah kesalahan ku!!!!

Ya Allah...berikanlah aku kekuatan utk istiqomah dan tetap pendirian dalam menjalankan segala perintah Mu....perkenankanlah Ya Allah...amin...

Dengarlah rintihan peringatan buat jiwa:-

No comments: