Tuesday, January 29, 2008

Iman di Kebun Sayur








Ni pic Iman baru pas demam kat kebun sayur seblah umah.Hampir seminggu jgklah Iman demam.B4 this takde pulak lama sampai camnie.Asyik jln sgt kot blan ni,abis satu family demam2.Lemah rasanya badan.Ni cerita Iman masa demam.Time2 tido tu ada lah jgk mulutnya meracau2..ada satu mlm tu tu..terdengar ler suara Iman.."Nak kodok2..buat lah ummi kodok2.."...agaknyer Iman mengigau lerr nie...sebut kodok2 (cekodok),Tapi bila tgk muka dia, dia bukak mata lak...bila tgk ummi tgk dia, trus lerr dia mintak lagi..."nak kodok2 mi..".."nak apa Iman?"..ummi tanya lagii..nak mintak kepastian.."nak kodok2..buat laa ummi...iman nak mkn kodok2.."...biar betul Iman nie...Time tu pkul 3.00 pg..kepala pun pening2...Bgn lerr jgk g dapur..nasib baik lerr ada lagi pisang yg bli ari tu...mengacau lerr cekodok pg2 buta,bila dah siap tu, msk blk jap..x goreng lg lerr, saja tgk iman dan tdo ker lum..bila tgk mata dia, trus dia tanya " mana kodok2 mi?"..Alahaiii..ingatkan dah tdo.."kejap ummi goreng ok".. "ok.." itu jer jwpan Iman. Terpaksa ler hayun kaki nie ke dapur balik, goreng cekodok,pas tu bwk air skali msk bilik,Iman mkn lerr sambil baring...pas mkn cekodok tu baru lah dia tidur blk...Tapi ummi lak x leh nak lelapkan mata..just wondering...kenapa lerr mcm tu...x penah2 lakk mlm2 buta mintak mcm2..lapar sgt agaknya...mungkin jugak itu salah satu perangai anak time demam...

1 comment:

ella said...

comelnyer die.........