Saturday, August 23, 2008

Anak Coyeh Abah....



Jarang sungguh aku berbicara tentang anakku Fauzul Iman Reza...entah 'jarang' atau 'tak pernah'???...aku pun tak pasti...tapi permata hatiku itu tetap istimewa...kerana dialah satu2nya penghibur dikala duka, gembira dan sebagainya...malah kadang2 bersama dialah aku bergaduh dan sebagainya...

Tapi...bersama dialah aku dapat berhibur...suk, duka, gembira, ketawa, geram, menyampah pun ada...tapi semua itu adalah perasaanku saja...tapi buat aku...dialah segalanya...kerana dia adalah cerminan bagi diriku...

Telatahnya kadang2 cukup menghiburkan dan menggeramkan...tapi aku perlu realiti...dunianya hanya mahu berhibur atas semua perkara...tapi...kadang2 ia turut mencabar kesabaranku...

Al-maklum ler...anak2 diperingkat 3-4 tahun...sudah pasti segala benda pasti menjadi bahan bahan eksperimennya...untuk itu...aku cuba mengajar diri untuk bertutur yang baik buat anakku ini ketika geramku mula mendatang...
**Iman dihadapan Masjid Nabawi ketika berumur setahun lebih - Moga2 ia menyambung perjuangan Rasul SAW

Maka muncullah gelaran 'Anak Soleh' buat si Fauzul Iman Reza...alhamdulillah...nampaknya ada ler sikit perubahan dalam diri aku terutamanya dan dalam diri 'cerminanku'...ia memberi respon yang sungguh baik...dengan menggelarkan dirinya...'anak coyeh abah'....malah aku mengharapkan ia adalah satu doa buat kekuatan perhiasan rohaniah dan akhlaknya...amin...

Inilah doa saranan untuk keluarga kita dari firman Allah SWT dalam surah al-Furqaan ayat 74:
وَالَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّيَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا

Maksudnya: Dan orang orang yang berkata: "Ya Tuhan kami, anugrahkanlah kepada kami isteri-isteri kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati (kami), dan jadikanlah kami imam bagi orang-orang yang bertakwa.
**Trademark diambil dari Syarikat Anak Soleh Produtions - Promosi percuma..ahaks

Moga2 ia menjadi kenyataan sebagaimana makna namanya "Kejayaan Iman Yang Diredhoi"..sudah pasti iman yang diredhoi akan memaparkan akhlak yang terbaik buat anakku..sesuai dengan gelarannya 'Anak Soleh'....amin..

No comments: