Thursday, February 28, 2008

Renunglah Wajah Anak-AnakMu

Dalam usiaku yang berbaki di hujung bilangan jari, ke masa depan yang bagaimanakah anak-anakku bakal hadapi?

Apakah aku mahu menghantar anakku ke masa depan yang megah dengan pencakar langit yang mengoyak jiwa hamba manusia yang menghuni? Apakah aku mahu menghantar anakku ke masa depan yang bangga dengan bilangan masjid yang sama banyak dengan pusat serenti? Atau aku mahu menyediakan sebuah kehidupan yang ada segala-galanya buat mereka…. kecuali damai, selamat, sejahtera, tenteram yang semua itu pernah dianggap tidak bermakna?

Mampukah anakku melihat cahaya ESOK jika HARI INI penuh korupsi? Mampukah anakku mengecap bahagia, jika teladan SEMALAM tidak ditoleh lantaran alpa?


Setiap undi adalah benih..Apa yang kau ingin anakmu tuai?

Demi ESOK yang kuimpikan buat anak-anak yang kubawa ke kehidupan ini, aku harus bijak bertindak di HARI INI.
Dengan SEMALAM yang penuh iktibar dan cukup panjang tanpa perlu dipanjangkan lagi, aku mesti KELUAR MENGUNDI.

Aku memilih rencana kemanusiaan, keadilan, ketelusan, kebersihan dan kebajikan. Bukan kemajuan yang saban tahun dicangkuk sekadar umpan!

Pilihanku… adalah masa depan anak-anakku…

(Sumber:saifulislam.com)

No comments: