Sunday, March 9, 2008

Sujud Syukurlah....


Alhamdulillah...Subhanallah...Masya Allah... wa Astaghfirullah...Ini kelebihan yang telah Allah SWT berikan kepada hambanya yang bersama kebenaran dan berada dalam kezaliman. PRU-12 telah selesai, keputusan pun telah diketahui...

Hari ini suatu yang menceriakan buat pendokong BA - PAS & PKR bersama DAP - atas nikmat kemenangan kurniaan Allah Rabbul I'zzati. Bagi pejuang kebenaran dan sudah pastilah kebenaran itu hanyalah berada di dalam Islam perlu berpandu kepada sirah hidup Rasullullah SAW yang termaktub dalam kitab perlembagaan hidup yakni al-Quran, Allah SWT berfirman:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ (1) وَرَأَيْتَ النَّاسَ يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللَّهِ أَفْوَاجًا (2) فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ كَانَ تَوَّابًا (3)
Yang bermaksud : 1.Apabila telah datang pertolongan Allah dan kemenangan, 2.dan kamu lihat manusia masuk agama Allah dengan berbondong-bondong, 3.maka bertasbihlah dengan memuji Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sesungguhnya Dia adalah Maha Penerima taubat.(An-Nasr: 1-3).

Begitulah saranan Allah SWT apabila kemenangan dan pertolongan Allah telah dikurniakan kepada kita...bertasbihlah...bertahmidlah...dan beristighfarlah...Jangan sombong dan bongkak diri...jangan sematkan dalam diri untuk melakukan operasi membalas dendam kesumat...kita perlu jalinkan ukhwah...moga2 lebih ramai manusia kembali kepada Islam perjuangan kita...

Tawadukkan diri, rendahkan perasaan hati...lakukanlah sujud syukur tanda hamba hina menerima kurniaan nikmat kemenangan yang besar dari sisi Ilahi...Rabbul A'lamin..yang memiliki Kerajaan Alam Semesta ini...Takbir!!!

No comments: